Dagen

 2013-11-13    09:38:00   av:paws
Idag hade vi inga kunder här, så Emma red 5 hästar, jag skulle också rida 5 men en var svullen i hela benet (stackars Steven, tur att vet. kommer ut imorn.) Så fick rida 4, och Shin-chan fick rida 3. Full rulle hela dagen, Chefen är i Tokyo så vi tre var själva då Sophie hade sin day-off, men vi vart klara i tid, och bra gick det!

Fick rida Max, Black, Destiny & Bailey, ska göra en liten video då jag filmar omgivningen och hästarna nästa gång jag är ledig så folket kan få se, ifall ni vill det?

Sitter ensam i klubbrummet med min dator vid värmen, Sophie är på sitt rum och Emma duschar och tvättar, ska snart fara iväg ut på nya äventyr.

En annan sjukt irriterande sak är att både jag och Emma, som bor i samma byggnad inte kan ha våra små portabla element på högsta samtidigt, för då går strömmen. Att tända en lampa då kan du glömma, taklampan i mitt rum går inte ens igång då. Så elen gick 3 gånger inatt, var inte så kul att sova i riktigt jäkla kallt rum, att byta om var nog det värsta!
Då vi ska gå ut och fixa i stallet så är de frost på marken, vill inte veta hur kallt vi hade det inatt, tur att jag inte är så frusen och jag klarade mig bra med mitt duntäcke. Förhoppningsvis kan Emma flytta in i mitt lilla rum så det blir varmt och mysigt där, och vi kan ha elementet på full power och är två pers, då blir det varmt! (och de stora kalla rummet blir till kläderna då, enda problemet är att vi kommer snacka hela natten istället, hah.)

En av vyerna på den "långa" hiken vi kan rida :)
 
 
Ska lägga upp alla bilder jag tog från min första lediga dag med Sophie då jag har mer tid och orkar!


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?