Träning.

 2011-12-30    19:13:39   av:paws
Tränade dressyr idag på morgonen, kan säga att jag var riktigt nöjd!



Vi fokuserade mer på att få fram honom för skänkeln, och få honom till en stadig form där han bär sig själv istället för att jag ska bära honom hela tiden. Det innebar myyyycket skänkel och säte. Fick höra att jag var mesig då jag red, att jag kunde ta i så mycket mer, vilket jag gjorde då jag äntligen fick höra den kritik jag ville höra; och jäklar vilken skillnad det vart! 

Vi fokuserade även på att få bakkärran att arbeta mer, och få ryggen samtidigt. Lite ökad mellantrav på långsidorna, och ibland kände man dedära riktiga stegen med bra påskut och swunget.

Han sa sen att hästen hade potential, att det fanns under ytan om man arbetade fram det, att han hade bra steg och en bra inställning! Det blir man alltid glad av att höra, speciellt om det är ens egna lilla häst.

I slutet var han riktigt fin, och fick honom i en stadig form med bra rörelser och påskjut, galoppen är fortfarande mycket ben att använda, men det går framåt! Verkligen stor skillnad från då vi fick honom, då han var väldigt lat och ville inte gå framåt riktigt.

Så imorn blir det lite lugnt eftersom det är nyår, vill inte hålla på att rida och göra för mycket då det tydligen hörs väldigt bra med smällare där ute, inte i stallarna men i ridhusen och hagarna, vill ju inte att Finken ska bli rädd och göra sig illa.. Ska försöka åka ut tidigt och skritta på honom åtminstånde.

Vad ska ni göra imorn på nyår då!?
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?