filmrecension

 2012-01-01    18:20:02   av:paws
Film: The Last Airbender.
Betyg: 0/10.

Som ett troget fan av serien har jag hört mycket skit om filmen, men vill ändå ge den en chans för att jag älskar serien, och kan säga att jag rentutavsagt hatar filmen. Ingenting i filmen var korrekt, dem uttalade 90% av namnen fel, alla stora händelser är helt omgjorda och allt är bara hemskt. Jag plågades igenom hela filmen och kunde ofta brista ut "Vad i helvete håller dem på med!? Vad är detta för skit!?" Bland annat då dem kom till Kyoshi Island, där dem räddade Haru(?) och hans pappa(?) från fångeskap, vilket inte var mitt ute på en öde ö? Och Kyoshi Warriors existerande inte ens? Jag menar, WTF IS THIS!?

Sen var alla från Fire Nation mörka i hyn, medans dem från WaterTribe var bleka, I mean, wtf!? Det ska vara tvärt om! Watertribe ska vara mörkhyade, och Fire Nation ska vara bleka. Zuko hade två ögonbryn (han ska bara ha ett pga hans vänstra del av ögat ska vara sönderbränt. Iroh ska vara rund och filosofisk, vilket han inte var. Sokka ska vara ett failure i sig, vara sarkastisk, pessimistisk och awesome. I filmen är han bara tråkig, seriös och hemsk. Samt så ska Zuko ha en ponytail och resten av huvudet ska vara flintskalligt förutom ponytailen, men nu, redan från början har han kort, ruffsigt hår!? Det får han inte förens mitten av Book 2!

Sokka & Yue ska inte vara så gullegull med varandra, Yue vill vara med Sokka, men kan inte för hon är förlovad med en annan! Och Pakku ska först inte vilja träna Katara alls, han ska totalt dissa henne tills han ser hennes halsband, som han gjorde till GRAN-GRAN...

OCH DET SISTA, FIREBENDERS KAN SKAPA ELD FRÅN TOMMA INTET, DET ENDA ELEMENTET SOM KAN DET, SÅ BLI INTE CHOCKAD DÅ IROH GÖR DET FRÅN TOMMA INTET, DET SKALL VARA SÅ, FUUU.

Allt var i princip fel, den dödade en fantastisk serie, skäms.

En uppföljare håller på att göras, hur tänkte dem där!?

hemsk, horribel, se den inte.

 Tina

Typ... instämmer helt. Trodde heller inte filmen skulle vara så hemsk efter all skit man hört D: ...



Zuko ska vara blek och snygg, inte en indier med unibrows!

 2012-01-02    22:04:32
 Paulina

Nej verkligen inte. Det var ju som en helt annan grej, förutom att alla hade samma namn som serien, och att de hade samma mission.. Jag vill ha mina kyoshi warriors ;__; (se Sokka getting his ass kicked!)



Precis, tycker nästan att han som spelade Sokka och han som spelade Zuko kunde ha bytt roller, bara för att då hade det stämt bättre in!

 2012-01-02    23:03:54     URL: http://paws.blogg.se/
 Lisa

Ville gråta när jag såg bion på filmen. Det är helt ofattbart att de kunde göra en så jävla otroligt underbar serie till ett SKÄMT.



Och sen när "jordfängelset" var typ en liten bit från byn. På fasta land. Hela grejen att de var ute på havet på en jävla metallplatå var för att de inte skulle kunna benda. Fyyyyyfan vad dåligt.

 2012-01-04    19:54:10     URL: http://cuwi.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?