Sadlar..

 2011-12-20    17:32:51   av:paws
Vi prövade alla våra sadlar vi hade på Finken idag, hans Devoucoux Biarritz var nästan lite vid fram, så hon föreslog en fårskinnspadd under sadeln under ett tag, men hon tyckte att han hade formats fin, att han hade gått i bra form och suttit bra muskler!
Sen prövade vi mammas Morris&Nolan och Farmland, båda passade utmärkt! Dem båda är från någongång på -80talet, och hon tyckte dem var väldigt fina. Sadlar gjorda då gjordes ju för att hållas, medans dagens sadlar mer görs för att dem ska vara snygga. Hade dessa sadlar varit gjorda idag, och det hade varit 30år frammåt, så hade lädret knappt existerat.
Kul att veta att man har 3 sadlar som passar då iallafall, så kan man variera lite.

I skolan hade vi redovisning vilket gick bra, sen hade vi sista sociolingvistik lektionen, lite tråkigt för läraren är helt underbar, den enda bra läraren vi har haft nu på 4 kurser..

Nu ska jag iväg till stallet och rida Finkilnkus, ska nog pröva rida i Farmlanden idag.. Eller rida lite dressyr? Sen imorn hämtar mamma upp fårskinnspadden vi beställde, så kan jag återigen rida med min Devoucoux sadel! Som är för övrigt den mest underbara sadel jag någonsin suttit i.


fast i brun istället för svart blir det, passar mig bättre!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?