Drömmar.

 2012-01-10    02:54:27   av:paws
Några drömmar jag hade, och fortfarande har, är yrken inom ridsportsvärlden.



Förutom att bli en etablerad ryttare i antagligen dressyr eller hoppning, som de flesta nog på tävlingsbanorna idag drömmer om, har, och är egentligen inte det min högsta dröm inom ridsportsvärlden.
Nej, utan min högsta dröm om att få tävla och rida, har alltid varit, och kommer nog alltid vara; att bli en välkänd jockey.

Varför? Jag har alltid gillat farten, beundrat galopphästarna och älskat att se på då de maffiga, men fortfarande så slanka fullbloden gör allt för att vinna. Musklerna som ger dem kraften att komma framåt, strävan att vara först, att vara bäst. Som ett citat från en reklam; "För att hästar ger allt." Att få sitta på ryggen då hästen rör sig som snabbast, och kunna ta snabba beslut och planera samtidigt som världen runt omkring dig inte syns, för att allt går så fort, det är en stor dröm.
Jag har längden för det, jag är riktigt kort, jag kanske väger lite för lite, så jag kommer nog få rida med vikter, men vad gör det? Jag kan tänka snabbt, och agera utöver det.
Jag hade till och med fått praktikplats för en riktigt känd galopptränare/uppfödare här i Sverige.. Men tack vare att jag var så feg så ballade jag ur. Den tränaren är tyvärr död idag, och jag ångrar mitt beslut så himlans mycket, det finns ofta tider jag nästan vill slå mig själv för att jag var så dum, och önskar jag kunde gå tillbaka och säga ja, jag vill ha praktikplatsen, skicka mig dit direkt!! Men det kommer aldrig ske..

Jag vill gärna gå en kurs någon gång, och försöka, för även om det är en "löjlig" barndomsdröm i mångas ögon, så är det fortfarande något jag än idag, vill förverkliga.



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?