Byta disciplin.

 2012-01-02    19:30:43   av:paws
Även om min häst är helt otroligt snäll för det mesta, så måste han ibland påminna en om att han är en busig liten unghäst ibland! Inte märks det att han vart ett år äldre, tvärtom, han vart snarare ett år yngre.

Som en tickande bomb gick vi in i stora ridhuset, där vi inte kunde gå upp till bortre kortsidan, då spegeln var jätteläskig, den var ju igenimmad! Då höll vi oss på en volt nere vid sargen, och han var jättespänd och studsig hela tiden. Tillsist började jag trava lite, men då vart det liv! Två stora bocksprång och lite studs, sen var han klar för sin del!
Fick arbeta mycket i skritt med volter och tempoväxlingar, tillsist kunde jag trava. I galoppen i början bockade han lite lätt hela tiden, tillsist fick jag säga åt honom på skarpen, och sen skötte han sig galant! Riktigt fin var han sen i galoppen och travarbetet, riktigt rund och ett bra tempo, med en fin form.

Så kände mig ändå nöjd med honom, trots hans bussprång i början. Jag skrattade dock bara då han bockade ordentligt, han är så söt då han gör det! Han gör det inte för att få av mig, utan för att uttrycka sin glädje. Har aldrig haft en häst som kan, eller velat bocka förut, min ena ponny stegrade sig bara, medans den andra stack, så det är lite ovant för mig, men kul för det!

Så, kanske blir rodeo ifall det skiter sig i hoppningen och dressyren?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?